Asertivita

Cieľ:

Cieľom programu je optimalizácia komunikácie hlavne v oblasti náročnejších situácií.

 

Cieľová skupina:

Zamestnanci a manažéri zo všetkých oblastí výrobnej aj nevýrobnej sféry.

 

Tréningové prínosy:

  • vyššia sebareflexia správania sa pracovníkov
  • konštruktívnejšie a efektívnejšie správanie sa pracovníkov hlavne v kolíznych a nepríjemných situáciách
  • prevencia zbytočného napätia a nedorozumení
  • zvýšenie sebavedomia pracovníkov
  • zlepšenie pracovnej atmosféry

 

Obsah:

  • asertívna filozofia
    • ako východisko efektívnej komunikácie
  • sebadiagnostika: uvedomenie si osobne preferovaných spôsobov jednania
  • rozlišovanie základných typov správania u seba i u iných:
    • priamej a skrytej agresivity
    • submisivity
    • rôznych foriem manipulácií
  • asertívne práva
    • identifikácia postojov, ktoré umožňujú neutralizovať pokusy o manipuláciu
  • asertívne postupy a techniky
  • nácvik konkrétnych asertívnych zručností v bežných pracovných situáciách:
    • zručnosť požiadať o láskavosť
    • zručnosť  povedať nie: rôzne techniky účinného a slušného odmietnutia,  zvládnutie vlastných pocitov viny
    • zručnosť účinné uplatňovať oprávnenú požiadavku: aj voči neochotnému alebo agresívnemu partnerovi
    • zručnosť konštruktívne vyjadriť kritiku: aby neiniciovala konflikt, ale riešila problém
    • zručnosť primerane reagovať na neoprávnenú  kritiku a  osobné útoky
    • zručnosť dosiahnuť kompromis tam, kde je možný a prijateľný

 

Trvanie:

2 dni.

 

Požiadavky:

Nie sú potrebné žiadne špeciálne predpoklady.

 

Poskytované benefity:

  • Komplexné výukové materiály
  • Skúsený školiteľ
  • Príjemná školiaca atmosféra s najlepším servisom
  • Certifikát
  • Dostatočný priestor pre výmenu skúseností a vedomostí

Informácie ohľadom použitia vašich údajov a uplatnenia vašich práv, najmä práva namietať spracovanie vašich osobných údajov (článok 21 GDPR), je možné kedykoľvek získať od našich poradcov na spracovanie osobných údajov