Cieľ:
Cieľom programu je porozumenie zákonitostiam vzniku a rozvoja konfliktných situácií a osvojenie stratégií a taktík ich riešenia.
Cieľová skupina:
Zamestnanci a manažéri zo všetkých oblastí výrobnej aj nevýrobnej sféry.
Tréningové prínosy:
- optimalizácia spolupráce
- lepšia orientácia v reálnych náročných a konfliktných situáciách
- skvalitnenie komunikácie hlavne pri nutnosti komunikovať nepríjemné obsahy a dôsledky
- efektívnejšie riešenie prirodzene vznikajúcich konfliktov
- vyššia spokojnosť s riešením kolíznych situácií
- lepšie zvládanie emócií - sebakontrola
- rozšíriť možnosti lídra v prípade konfliktu v tíme alebo medzi pracovníkmi
- zvýšenie kvality vzťahov na pracovisku
Obsah:
- mýty a pravdy o konfliktoch
-
nedorozumenie alebo konflikt?
- zdroje nedorozumení – a ako im predchádzať
- aktívne počúvanie a schopnosť rozlišovať roviny komunikácie
- cyklus rozvoja konfliktu a štruktúra konfliktnej situácie
-
formy riešenia konfliktu
- tradičné a alternatívne postupy
- možnosti účasti tretej strany pri riešení konfliktu
-
emócie v konflikte a ich zvládanie
- iritátory – formulácie, ktoré roztáčajú konfliktnú špirálu
-
stratégie riešenia konfliktov
- „kto z koho“ je jediná možnosť?
- riešenie konfliktu kooperatívnym vyjednávaním – win-win prístup
- prečo vznikajú patové situácie a ako sa z nich dostať
-
5 základných spôsobov riešenia konfliktu
- výhody a nevýhody jednotlivých spôsobov
- uplatnenie v konkrétnych situáciách
-
pozície a záujmy v konflikte
- kľúč k riešeniu win-win
-
čo ak je druhá strana nekonštruktívna
- stratégia prielomu
-
kroky riešenia konfliktu
- model rozhovoru
-
riešenie konkrétnych konfliktov z praxe
- formou analýzy incidentov alebo modelovania situácie
-
špecifické situácie konfliktov v práci
- situácia organizačnej zmeny, krízy a pod.
- konflikt v tíme a facilitácia jeho riešenia
- mediácia ako forma riešenia konfliktu prostredníctvom tretej strany
Trvanie:
2 dni.
Požiadavky:
Nie sú potrebné žiadne špeciálne predpoklady.
Informácie ohľadom použitia vašich údajov a uplatnenia vašich práv, najmä práva namietať spracovanie vašich osobných údajov (článok 21 GDPR), je možné kedykoľvek získať od našich poradcov na spracovanie osobných údajov.