Firemná integrita a etické hodnoty
Tréning je orientovaný na uvedomenie si dôležitosti firemnej integrity, etických hodnôt na pracovisku v každodennom pracovnom živote a usmernenie správania sa v rámci konkrétnej spoločnosti. Etika nás vedie k prijímaniu správnych rozhodnutí, a to i za náročných okolností či pod tlakom. Je základom dôvery verejnosti a v konečnom dôsledku i hodnovernosti.
Tréningové prínosy:
- zvýšenie etických hodnôt
- zvýšenie výkonnostných hodnôt
- Spoločenská a sociálna angažovanosť
- rozšírenie repertoáru techník tvorivého riešenia problémov
- rešpekt a úprimnosť
- protikorupčné zásady
Obsahová náplň
- Integrita: ako sa správať voči všetkým zainteresovaným stranám (zákazníkom, akcionárom, pracovníkom, dodávateľom, subdodávateľom, úradom, konkurentom, médiám) a voči spoločnosti ako celku.
- Vedomie zodpovednosti: ako zaistiť plnenie záväzkov a vedieť prebrať osobnú zodpovednosť za svoje konanie. Sľubujeme len to, čo môžeme dodržať.
- Čestnosť: ako jednať zdvorilo a v súlade s našimi záujmami. Harmónia v pracovnom prostredí, ktorú docielime čestným správaním, a v ktorom sa nevyskytuje obťažovanie akéhokoľvek druhu.
- Dodržiavanie právnych noriem a predpisov (Compliance): Uznávame význam všetkých relevantných zákonov, ako aj všetkých interných a externých predpisov, smerníc a štandardov a dodržujeme ich. Vyžadujeme, aby sa nadriadení správali príkladne a zaväzujeme sa vytvárať prvotriedne prostredie na kontrolu a dodržiavanie právnych noriem a predpisov.
- Transparentnosť: s našimi partnermi udržujeme konštruktívny, transparentný a otvorený dialóg založený na rešpekte a profesionalite. Výhody ombudsmana.
- Etika a zásady
- Etický výbor a jeho zloženie
- Konflikty záujmov, externá činnosť
Základ je komunikácia:
- Komunikujeme otvorene, transparentne a proaktívne.
- pracovníkov informujeme pred alebo súčasne s ostatnými zainteresovanými stranami.
- Zásadne neposkytujeme žiadne informácie o vzťahoch so zákazníkmi, o záležitostiach týkajúcich sa jednotlivých pracovníkov, o konkurencii ani o prebiehajúcich šetreniach.
- Nekomentujeme neoverené informácie.
Trvanie školenia: 1 deň
Cieľová skupina:
Všetci pracovníci, ktorí chcú nájsť hlbší význam integrity a etických hodnôt